3.ameliyat ve sonrası

3 hafta sonra yeniden merhaba!!

Öncelikle şunu söyliyeyim, 3.ameliyat 1 ve 2’ye göre devede sinek. Ameliyat sonrası birkaç saat yoğun bakımda kaldım ve sonra beni odama aldılar. Ameliyat ağrısı yok denecek kadar az. Hemen kalkıp yürümeye başladım. İlk 1-2 gün sindirim sistemindeki dikişlerin geçmesi için yemek yiyemedim ve serumla beslendim. 3.gün sulu gıda 4.gün ise katı yiyecekler olarak yavaş yavaş yeni sistemi test etmeye başladım. Katı yiyeceklere geçtiğimde inanılmaz gaz sancılarım oldu ve şu an bile bazı yiyeceklerde bu ağrıyı çekiyorum fakat bu sancı ilk zaman ki gibi şiddetli değil.  Hastanede 5.gün sonrası haftasonunu izinli geçirmek için çıktım ve 7.günde taburcu oldum. 6.gün pazara denk geliyordu ve o gün hiç eve girmedim hep dışarıdaydım. 8.gün ise işbaşı yapmıştım bile :)

Birazda yeni sistemden bahsedeyim. Özellikle benim gibi ülseratif kolit hastası takipçilerim varsa hiç beklemeyin hemen j-poş ameliyatı olun. Hastalığa göre verdiği rahatlık muazzam. Şimdilik günde 7-8 kez tuvalete gidiyorum ama bu gidişler kesinlikle benim kontrolümde. İstersem bu sayıyı rahatlıkla düşürebilirim fakat sistemimi yormak istemiyorum. Doktorumun söylediğine göre 4-5 ay sonra bu sayı 2-3 e düşecek ve yine bu gidişler benim kontrolümde olacak. Ameliyattan sonra 3 hafta geçmesine rağmen yakınlarda bir tuvalet olması endişem kesinlikle yok. Hatta şöyle örnekliyeyim bugün 3 saatlik bir dağ bisikleti turu yaptım ve tuvalet derdim kesinlikle olmadı.

Ameliyattan sonra bir süre yiyeceklere dikkat etmek gerekli. Şimdilik bana dokunan yiyecek ve içecekler kahve,dışarıda yenilen soslu fast-food yemekler,VE LİFLİ YİYECEKLER. Lifli yiyecekleri büyük harfle yazdım çünkü ameliyat sonrası 10.günümde bir bağırsak tıkanıklığı yaşadım ve bir günümü gözlem amaçlı yoğun bakımda geçirdim. Neyse ki durum kendi kendine düzeldi. Lifli yiyecekler nelerdir buradan bakabilirsiniz. Yalnız bu durum ömür boyu devam etmeyecek. Yavaş yavaş vücut yeni sisteme alıştıkça bu gıdaları rahatlıkla tüketebilirsiniz. Bende kahve daha fazla tuvalete gitme isteği, lifli gıdalar ise bağırsağım da tıkanmaya yol açtı ve verdiği ağrı muazzamdı.

3.ameliyatımı da İbn-i Sina Hastanesi’nde oldum ve operasyonumu Doç.Dr.Bülent Erkek ve ekibi  gerçekleştirdi. Kendilerine ne kadar teşekkür etsem az. Torbamla ne kadar barışık olsam da artık eski anatomik yapıma kavuşmamın verdiği güven inanılmaz. Yeniden dünyaya gelmiş gibi oldum.

Şimdilik yazacaklarım bu kadar. Aklınıza takılan sorular varsa lütfen sormakta çekinmeyin.

48 responses to “3.ameliyat ve sonrası

  1. atilla Mayıs 22, 2012, 13:50

    geçmiş olsun arkadaşım ostomi torbasından kurtulmana sevindim ben de uzun yıllar ülseratif kolit hastasıydım ve son zamanlarda polip sayısındaki çoğalmalar yüzünden mart ayının sonunda ameliyat oldum.total kolektomi ve j poş yapıldı şu an bendede ostomi torbası var bu durum ilk başlarda biraz üzdü ama alıştım sanırım ve geçici bi durum olduğu için daha sabırlı davranıyorum temmuz ayında yapılacak kontrolden sonra bende kapama ameliyatını olcam.sen benden bir adaım öndesin ve yaşadıklarını paylaşmaya devam edersen sevinirim sağlıkla kal.

    • assurdoo Mayıs 23, 2012, 07:13

      Size de çok geçmiş olsun. J-poş yeni bir heyecan olduğu için paylaşımlarım daha fazla olacak. Umarım temmuzda da bir sorun çıkmaz ve en kısa sürede kapama ameliyatını olursunuz.

  2. atilla Mayıs 23, 2012, 11:38

    iyi dileklerin için tşk ederim.ameliyatın üstünden yaklaşık 2 ay geçti ama boşluklarımda ve karnımdaki ağrılar azda olsa devam ediyor bunlar sendede oldumu normal bi durummu?

  3. Orkun Mayıs 28, 2012, 12:26

    Kardeşim çok geçmiş olsun artık hasta değilsin çok sağlıklısın bir ömür sevdiklerinle sağlıklı bol gezmeli günler dilerim sana :).Seni çok anlıyorum kardeşim yaşadığın herşeyi ben şu an yaşıyorum:Bende bu hastalığa senin gibi accutane adlı ilaçı kullanmakla başladım yağmurdan kaçarken doluya tutulmak tam bana göre sanırım.Üniversite 2 de belirti verdi ve mezun olalı yaklaşık 6 ay oldu yani 2 yıl 6 ay çok kötü günlerim oldu öldürmeyen ama süründüren birşey resmen.Fakat ben hiçbir şekilde bu hastalığın beni ele geçirmesine izin vermedim her türlü aktiviteyi yapmaya çalışıyorum.Bende senin gibi bir kayak tutkunuyum.Tek sorunum yakınlarda tuvalet olma endişesi ki bunu en iyi sen bilirsin şu an durumum çok ağır değil ama hafifte değil.Kortizon kullanmak açıkçası hiç istemiyorum zaten accutane nin yüzünden olduğu için kullansam da etki etmeyeceğini düşünüyorum.Açıkçası hayatım ilerleyen yıllarında bu ameliyatı olma olasılığım yüksek çünkü daha yaşım 24.Seni hiç tanımıyorum belki ama senin için çok mutluyum kardeşim

    • assurdoo Mayıs 28, 2012, 20:08

      Çok teşekkür ederim Orkun.Accutane yüzünden ülseratif kolit olmuş birini gördüğüme memnun oldum.Sıkıntılarını çok iyi anlıyorum.Hastalık Accutane yüzünden olduğu için maalesef ilaç tedavisi de pek cevap vermiyor.Eğer 2 yıl 6 ay içinde remisyona hiç girmediysen ameliyat olmanı öneririm.Ben çok kötüleşince ameliyat oldum, hem ameliyatlarım 3 aşamalı oldu ve 1 sene sürdü hemde bu 1 senenin 5 ayını raporlu geçirmek zorunda kaldım. Fazla kötüleşmeden olsaydım toplam 3 ayda eski hayatıma geri dönebilirdim. İnşallah senin içinde en hayırlısı olur.

      • mehmet Mart 24, 2013, 17:23

        bende bu hastalıktan muzdaribim. ve hayatım gerçekten karardı. önce askerlikten muaf oldum sonrasında kız arkadaşım bu hastalık yüzünden benden ayrıldı ve en kötüsü kendime olan özgüvenim gitti. hayatta şuan herşeyim ters gidiyor. fakat sizlerin bu ameliyattan sonraki paylaşımları beni çok mutlu etti. ve ameliyatı ciddi olarak düşünmeye sevk etti. 2010 ekim ayında bu hastalığa yakalandım ve kortizon tedavisini saymazsanız hiç remisyona girmedim. bana bu konudaki tecrübelerinizi tavsiyelerinizi bekliyorum teşekkürler

  4. atilla Mayıs 28, 2012, 20:18

    ben 7 yıl ülseratif kolitle yaşadım son 3 yıl hiç atak olmadı ama polipler çok fazlaydı ataklar olmasa bile bi süre sonra polipler yüzünden ameliyat gündeme geliyor.ameliyat sonrası barsaklarda yapılan patolojik incelemede kalın barsağımda 300 tane polip gözlendi bunlar ülseratif kolitin zamanla getirisi,bazı forumlarda ameliyat en son çare diye yazıyorlar ama hastalandığım ilk senelerde nette bi yazıda amerikalı doktorların ülseratif kolitli hastalarına ameliyat önerdiklerini okumuştum,bizde nedense herkes ilaçla iyileşebilceğini düşünüyor umarım bu hastalığı iyileştiren bi ilaç çıkar ama doktorların ameliyat önerdiği ülseratif kolit hastalarının forumlardaki yazıları aldırmamalarını isterim boş yere bunlara takılıp morallerini bozmasınlar.

  5. Orkun Mayıs 29, 2012, 00:57

    Atilla sanada çok geçmiş olsun umarım kısa zamanda toparlanırsın.Bu tür ameliyatlarda sanırım laparoskopik yöntem pek tercih edilmiyor galiba ama emin değilim.Birde size sorum olacak sağlıklı bir kolonu olan insanı 10/10 diye varsayarsak j pouch 10 a ne kadar yaklaşır yani genel anlamda hastalığa yakalanmadan önceki gibi hissediyomusunuz.Belkide bu soru için biraz erken olabilir çünkü adapte olmak zaman gerektirir.

    • assurdoo Mayıs 29, 2012, 20:51

      -Laparoskopik ameliyatı çıkabilecek aksiliklerden dolayı tercih etmiyorlar.Açık ameliyatta bağırsakları ve sinir ağını görerek yaptıklarından risk daha az.
      -Sağlıklı insana 10 dersek bize de 7 diyebilirim. 3 puanı ise şunlardan dolayı kırıyorum;-sağlıklı insan günde en az 1 kez tuvalete gider j-poşlu ise 2-3, bazı yemekler veya içecekler sana dokunacak ve tuvalet sayını arttıracak, kuruyemiş tarzı yemekler yediğinde bağırsak tıkanabilir vs. Fiziksel olarak ise sağlıklı insandan farkımız yok, geçen pazar 44km bisiklet ile gezdim yakında ağırlık çalışmaya, halısahaya da başlarım :)

  6. Atilla Mayıs 29, 2012, 09:44

    Tşk ederim orkun.laporoskopik ameliyatlarda iyileşme açık ameliyatlara göre daha hızlı oluyormuş,ama yazılarını okuduğum cerrahların çoğu açık ameliyat tavsiye ediyor.ben kapama ameliyatını henüz olmadım ostomi torbam var bu konuda gökhan benden daha tecrübeli onun izlenimlerinden faydalanacağız,bildiğim en iyi örnek sertab erener oda uzun yıllar ülseratif kolitle yaşayıp 20 yıl önce j poş ameliyatı olmuş ve ameliyat sonrasını yeniden doğuş olarak adlandırıyor.

    • assurdoo Mayıs 29, 2012, 20:52

      Sertab Erener örneğinin yanında kısa sürede toparlanma olarak Recep Tayip Erdoğan örneğini de verebiliriz.

      • Atilla Mayıs 29, 2012, 21:09

        Nasılsın gökhan günlerin nasıl geçiyor,yeni tecrübelerin varmı aktarabileceğin.

      • Atilla Mayıs 30, 2012, 01:05

        Nette yazan bilgilere göre recep tayyip erdoğan laporaskopik operasyon geçirmiş ve kalın barsağından 25 cm lik bi bölüm alınmış durumu bizden biraz farklı sanırım ama yinede iyi bi azim gösterdi.

  7. assurdoo Mayıs 30, 2012, 20:46

    Atilla blogda bu kadar sık güncelleme yapmıyorum maalesef. Post lar arası minimum 1 ay olması lazım çünkü ancak yazacak şeyler çıkıyor.

    • Atilla Mayıs 30, 2012, 21:32

      Anladım teşekkür ederim.

    • ergün Ocak 16, 2013, 19:23

      kardes merhabalar benim ameliyatimi burdan gönûldolusu tesekkürler sundugum cihangir akyol yaptı ameliyat olali 45 gun oldu hem bagirsak alindi hemde posh yapildi lakaroSkobi ney bilmiyorum ama göbek alti deılde kasiklarimin ustunden yatay olarak ameliyat oldum 1,5 ay sonra kapama ameliyati olacm insallah. kardes 2 ameliyat stoma olan bölgedenmi olack? ve suan cok zayifladim ne zaman sonra kılo aliniyor ve ben havanin soguk oldugu icin dısari cikamiyorum istahim hamdolsun acıldi salcali domatezli yemek yiyemiyorum, yemek konusundaki ve bu gücsüzlûk konusundaki tavsiyelerini yazarsan sevinirim. ilkbasta meyve tuketemiyorken suan elma suyu portakal mandalina ve nar suyu deniyorum onceki gibı dokunmuyor sizbe bi zarari varmı? s

  8. mehmet emin çınar Şubat 16, 2013, 23:23

    merhaba arkadaşlar benimde kalınbağırsagimda ülseratıfkolit var 3 defa kolonoskopi yaptırdım bazen inanılmaz acılar çekiyorum ameliyat son çare diyorlar doktor lar torba takicaz ve bagirsagi alcaz diyolar bu konuda bilgim yok ve korkuyorum RABBİM DEN Benim durumunda olan herkese ve bana sifalar diliyorum bana yardımcı olursanız çok sevinirim

    • Gokhan S Şubat 18, 2013, 21:24

      Selam Mehmet Emin,

      Öncelikle geçmiş olsun. Burada ameliyatın hakkında bütün sorularına cevap bulabilirsin. Blog da yapılmış tüm paylaşımları okursan ameliyatın hakkında çok fazla bilgi sahibi olacaksın. Kafana takılan soru olursa ilgili konunun altına yazarsan blogu takip edenler ve ben cevaplarız.

      Görüşmek Üzere.
      Gökhan

  9. ugur3490 Mart 14, 2013, 14:00

    merhaba arkadaslar. ben 22 yaşındayım ve yaklaşık 7 yıldır ülseratif kolit hastasyım. ancak 2 yıl önce bu hastalığın varlığını öğrendim. hem tıbbi(asacol enema,pentasa 500mg gbi.) hemde bitkisel ilaçlar kullanıyorum. yaklaşık 5-6 ayda bir alevlenmeler yaşıyorum.şuan için rahatım. ancak hergün sürekli ilaç içmek beni mutlu etmiyor. ve geçirmiyorda sadece hastalığı erteliyor. sporumu yapıyorum tüm yiyecekleri içecekleri tüketebiliyorum. ama sizden gelen yorumları okudukça ve ameliyat olan arkadasların doğru bir karar verdiğini gördükçe benimde kafam karışmadı değil. şuan için bir problemim yok ancak ameliyat olmalımıyım sizce?

    • Gokhan S Mart 14, 2013, 15:11

      selam uğur. öncelikle geçmiş olsun. bende ük iken, ilaç içmek en büyük sıkıntımdı. hatta dün 2 senedir kullanmadığım montumun cebinden 2 tablet salofalk çıktı, elime alınca nasıl tiksindim anlatamam. şu an remisyonda olduğunu söylemişsin, ameliyat olan arkadaşlar -ben de dahil- remisyona giremeyenler. ameliyat olmak ve düzelme süreci çok zahmetli bir dönem. 1.ameliyat ise oldukça büyük bir ameliyat ve sonrasında torba ile yaşayacaksın bir süre. bu psikolojiye hazır olman lazım. şu an ilaç kullanıyorsan bu remisyondan sayılmaz esasında. remisyon, ilaç kullanmayı kestiğin ve alevlenmeler yaşamadığın dönemdir. eğer ilacı kestiğin anda yeniden başlıyorsa ameliyatı düşün ama ilaçsız da iyiysen bence gerek yok.

      • ugur3490 Mart 15, 2013, 15:41

        aydınlattıgınız için teşekkür ederim. ancak ben 2 yıldır aralıksız ilaç kullanıorum. hiç bırakmadım. bırakmayıda denemedim. doktorum, ilacı bıraktıgım an kanamalarımın tekrar başlayacağını solemişti. bu yüzden bırakmayı hiç denemedim ilaçları.yani ilaca bağımlı oldum. benim asıl merak ettiğim ameliyat sonrası yaşam. belki 1-2 sene zor geçicektir. ancak daha sonraki yıllarda eski yaşantıma devam etme şansım ne kadr? yani yeme içme spor yapma vs. herşeyi eskisi gibi yapabilcecekmiyim?

  10. ugur3490 Mart 15, 2013, 21:05

    mrb. verdiğiniz cevap için teşekkür ederim. ben 2 yıldır ilaç kullanıorum. ve doktorum ömür boyu bu ilacı içmemi soyledi. ve şuanda ilacı bırakırsam yay etkisi gibi eskisinden dahada kötü olacağını soyledi. bu yuzden ilacı bırakamıorum. düzenli olarak 2 yıldır ilaç kullanıorum. bırakmayı hiç denemedim. benim asıl merak ettiğim ameliyat sonrasıda birkaç yıl içinde eski sağlığıma kavuşabilecekmiyim? istediğim yiyecekleri içecekleri tüketeblecekmiyim? yada sporumu yapabilecekmiyim?. yani kısaca ameliyat sonrası beni bekleyen yaşamı biraz açıklarsanız sevinirim

    • Gokhan S Mart 16, 2013, 14:51

      Anladım. Benim bildiğim kadarıyla remisyon, ilaç kullanmazken alevlenmenin olmaması. İlaç kullanırken bende iyiydim ama ne zaman kessem yeniden başlıyordu. İlacın da bir yan etkisi olduğunu göz önüne alarak ameliyat kararı almıştım. Bloğu baştan sona okudun mu bilmiyorum ama sorularının cevabı buarada yazıyor. Evet hastalanmadan önceki haline dönebiliyorsun.

  11. ugur3490 Mart 17, 2013, 00:50

    blogdaki yazıların hepsini okudum. ilacın yan etkileri zaten bni en cok korkutan. tam anlamıyla iş hayatına başlamadan ameliyat mantıklı gibi görünüo. yine tüm katı yiyecekleri ilerde tüketme şanşım varsa çok iyi. bu arada cevaplarınız için teşkkür ederim

    • Gokhan S Mart 17, 2013, 16:47

      Ben şu an kendime herhangi bir diet uygulamıyorum. Hatta şimdi bisikletten geldim, sürüş boyunca grup lideriydim :) fiziksel olarak da çok kolay toparlıyosun. Eğer ameliyat olacaksan işe girmeden olman mantıklı evet. Ben çok oyaladım kendimi çalışıyorum diye.

  12. ugur3490 Mart 17, 2013, 17:33

    bana önerebileceğiniz çok iyi bir doktor ve hastane varmı? ameliyat için.

    • Gokhan S Mart 17, 2013, 17:38

      ibn-i sina hastanesi’nde ayhan bülent erkek ve cihangir akyol’a gözün kapalı kendini teslim edebilirsin. Bu hastanede ayda ortalama 40 tane kolektomi ameliyatı yapıyorlar. Ayhan Bey, Dr.Feza Remzi’nin öğrencisidir aynı zamanda.

  13. ugur3490 Mart 17, 2013, 17:42

    tesekkur ederim. bu yaz ikinci kez koloskopiye giricem. şuan sehir dışında öğrenciyim. üniversite son sınıftayım. ciddi anlamda düşünücem ameliyatı. bugun olmasam ilerde hastalık ilerledikçe illaki bigün olucam. merak ettiğim bişey daha var. amleiyattan sonra ilaç içme işi ortadan kalkıo heralde dimi?

  14. ugur3490 Mart 17, 2013, 18:12

    anladım.sağlığınıza kavuşmanıza sevindim. teşekkür ederim

  15. ugur3490 Mart 17, 2013, 18:44

    bağırsakta meydana gelen yada gelebilecek tıkanmalar ömür boyu bir ihtimalmi. yoksa vucut yeni duruma alışınca herşey eskisi gibimi oluo?

    • Gokhan S Mart 17, 2013, 21:15

      Tıkanma ilk aylarda bir risk. Bahça sulamak için hortumu çıkardığını düşün, hortum düzgün şekil alana kadar kırılma yapabiliyor. Daha sonra şekli alınca suluyosun bahçeyi. Geçen ağustostan beri böyle bir olay başıma gelmedi

  16. Büşra Bilge Mart 17, 2013, 19:20

    şu an durumunuz nasıl dışkılama sayısı günde kaç kez oluyor

  17. Büşra Bilge Mart 21, 2013, 15:11

    yarın yapılacak kolonoskopiye göre karar verilecek ama korkuyorum

  18. pervin Mart 25, 2013, 22:02

    Merhaba, ben Diyarbakır’dan Pervin. Bana da 1 yıl önce rektum kanseri teşhisi konuldu. aylarca kemoterapi, radyoterapi gördüm Ankara’da tedavi oldum ama değişen birşey olmadı. Doktor yaşaman için kalıcı kolostomi açacağız dedi, kabul ettik. Ben de alıştım sayılır bu duruma ama hep eksik bir yanım var gibi hissediyorum. 18 yaşındayım ama kalıcı kolostomi ile bir ömür yaşamak zorundayım. Abicim sana da geçmiş olsun iyi olacaksın ve eski hayatına döneceksin merak etme.

    • Gokhan S Mart 26, 2013, 10:37

      Çok geçmiş olsun Pervin. Küçük yaşta büyük zorluklar yaşamak zorunda kalmışsın. Şu an iyi olduğuna çok sevindim. Kendini eksik hissetmen normal. Ben de çok üzülüyordum başlarda ama sonra elimin,ayağımın tuttuğunu,gözümn gördüğünü, kulağımın işittiğinini düşünerek kendime moral vermiştim. Sen de öyle düşün :)

  19. ahmet Nisan 13, 2013, 18:51

    İbni Sina Hastanesi’nde mi yapmışlardı amelıyatı? ben araştırdım dr.bülent erkek özel yapıyormuş dediler. bilgi verirsenız çok sevnirim.

    • Gokhan S Nisan 14, 2013, 11:01

      evet ben ibn-i sina hastanesi’nde oldum. bence doktorun kendisiyle iletişime geçerek bu soruyu sorun. ben son ameliyatımı olalı 1 sene geçtiği için sistem değişmiş olabilir.

  20. ahmet Nisan 14, 2013, 16:46

    Anladım. Doktora nasıl ulaşırım peki?

  21. anne Şubat 26, 2014, 06:05

    ben izmirden yazıyorum benim 12 yaşında çocuğum 9 eylül has. ameliyat oldu. torbada içeriye alındı. tam bir yıl oldu. fakat size şunu soracam gece tuvalete 1veya 2 kez kalkıyor. eğer uyanamazsa altına kaçırıyor bu normalmi olabiliyor diyorsanız bunun düzelmesi için bir yıl daha geçmesimi lazım ne olur yardımcı olun

    • atilla Şubat 26, 2014, 11:13

      çocuğunuzun sıkıntılıranı bazı durumlarda yetişkinlerde yaşıyor zamanla bunu aşacaktır size tavsiyem akşam 7 den sonra bişey yememesi ve yatarken lopermid adında barsak hareketlerini azaltan bi ilaç alması.

  22. merve Ağustos 1, 2014, 00:12

    meraba ben merve ben de ülseratif kolit hastasıyım yorumları baştan aşağı okudum ben de ameliyat olmayı düşünüyorum şuan asacol kullanıyorum ama ilaçlarla yaşamak istemiyorum…laparoskopik ameliyatı olmak istiyorum önerebileceğinz bayan doktor var mıdır?

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 33 takipçiye katılın

